چرا شب یلدا را جشن میگیرند؟

چرا شب یلدا را جشن میگیرند

همانطور که شاید خیلی از شما دوستان بدانید، کشور ایران دارای مناسبت های متفاوتی است که مردم آن ها را جشن می گیرند. مانند جشن عید نوروز، جشن عید قربان، جشن عید غدیر و غیره.

یکی از زیباترین و جذاب ترین جشن‌هایی که از ایران باستان تاکنون وجود داشته است، جشن شب یلدا است که شاید خیلی از شما دوستان ندانید که دلیل برگزاری یلدا چیست و اصلاً چرا شب یلدا مهم است. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید؛ زیرا ما در این مقاله می خواهیم که به طور تخصصی به پرسش (چرا شب یلدا را جشن میگیرند؟) پاسخ دهیم و اطلاعاتی را در رابطه با شب یلدا در اختیار شما عزیزان و همراهان همیشگی قرار دهیم.

همچنین پیشنهاد می کنیم که مقاله مربوط به خرید جعبه دستمال کاغذی و سطل آشغال را نیز مطالعه نمایید.

شب یلدا چیست؟

بهتر است قبل از هر چیزی بدانیم که اصلاً شب یلدا چیست؟ به پایان فصل پاییز و شروع فصل زمستان که برابر است با ۳۰ آذر ماه، شب یلدا می گویند. جالب است بدانید که شب یلدا به شب چله نیز معروف است. اکثر مردم ایران در این شب دور هم جمع می شوند و یلدا را جشن می گیرند. شب یلدا یکی از سنت های قدیمی ایرانیان است. احتمالا حالا به طور کامل متوجه شدید که چرا شب یلدا مهم است. در ادامه با ما همراه باشید تا بدانیم که هدف از برگزاری جشن شب یلدا چیست؟ و اصلا چرا شب یلدا را جشن میگیرند؟

همچنین پیشنهاد می‌کنیم که مقاله مربوط به بهترین هدایای سازمانی شب یلدا را نیز به هیچ وجه از دست ندهید.

آیا می دانید که چرا شب یلدا را جشن می گیرند؟

آیا می دانید که چرا شب یلدا را جشن می گیرند؟

حالا که به طور کامل متوجه شده اید که شب یلدا چیست، بهتر است که به سراغ پاسخ پرسش چرا شب یلدا را جشن میگیرند؟ بپردازیم. باید بگوییم که دلایل مختلفی از زمان قدیم تاکنون برای جشن گرفتن شب یلدا آورده شده است؛ اما یکی از اصلی ترین دلایلی که مردم به خاطر آن شب یلدا را جشن می گیرند، این است که در زمان های قدیم مردم از راه کشاورزی شرایط زندگی خود را مهیا می کردند و با گذشت زمان متوجه شدند که با تغییر فصل، کار و زندگی آن ها دست خوش تغییرات متفاوتی می‌شود. آن ها متوجه شدند که اولین شب زمستان طولانی ترین شب سال است و بعد از آن نیز روزها طولانی تر می شوند. همین موضوع باعث شد که مردمان آن زمان شب یلدا را شب تولد خورشید بدانند. مردم معتقد بودند که تاریکی نمادی از اهریمن است و روشنایی نمادی از خیر و نیکی است. به همین دلیل شب یلدا را که طولانی ترین شب سال بود، جشن می گرفتند تا بر اهریمن پیروز شوند. به عبارت دیگر برای از بین بردن اهریمن جشن می گرفتند. همچنین آن ها روزهای بعد از شب یلدا را که طولانی تر بودند، نشانی از پیروزی بر اهریمن می دانستند.

شاید مطالعه مقاله آداب و رسوم شب یلدا در ایران نیز برای شما جالب باشد.

در جشن شب یلدا چه کارهایی انجام می دهند؟

در جشن شب یلدا چه کارهایی انجام می دهند؟

حالا که متوجه شدید که چرا شب یلدا را جشن میگیرند، شاید برایتان جالب باشد که بدانید در جشن شب یلدا چه کارهایی انجام می‌دهند. پس در ادامه با ما همراه باشید.

برخی از افراد سنتی تر در شب یلدا به شاهنامه خوانی می پردازند و برخی دیگر نیز برای یکدیگر فال حافظ می گیرند. بعضی از افراد هم برای یکدیگر خاطره تعریف می کنند و یا برای همدیگر قصه می گویند. برخی از افراد امروزی‌تر نیز به طور گروهی با یکدیگر بازی می کنند. برخی از این بازی‌ها نیز عبارتند از: پانتومیم، اسم فامیل، نقطه بازی و…

همچنین بهتر است بدانید که بعضی از خانواده‌ها و دوستان در شب یلدا به یکدیگر کادو و هدیه می دهند. مثلاً بعضی از افراد برای کادو دادن به خرید جای عود و عود سوز می‌پردازند، برخی دیگر برای دختران، خرید استند آرایشی انجام می دهند و برخی دیگر نیز به خرید جعبه تی بگ می پردازند. بعضی از افراد نیز با خرید جعبه کادو و هدیه، ارزش هدیه خود را بالاتر می برند.

شاید مطالعه مقاله بهترین هدیه برای شب یلدا نیز برای شما کاربردی باشد.

در شب یلدا چه خوراکی هایی می خورند؟

در شب یلدا چه خوراکی هایی می خورند؟

حالا که متوجه شدید دلیل برگزاری یلدا چیست، بهتر است بدانید که در این شب که افراد دور همدیگر جمع می شوند، خوراکی‌هایی نیز می خورند که برخی از این خوراکی ها شامل هندوانه، انار، آجیل، پشمک و غیره می باشند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، آجیل شب یلدا با آجیل عید نوروز متفاوت است و به علاوه مغزها و تخمه ها، دارای خوراکی های شیرین هم هست. همچنین یکی از اصلی ترین غذاهایی که در این شب سرو می شود، سبزی پلو با ماهی است.

شاید مطالعه مقاله تزئین سفره شب یلدا نیز برای شما مفید باشد.

چرا شب یلدا را جشن میگیرند؟

جمع بندی

ما در این مقاله از وب سایت یومارت، تمام سعی خود را کردیم که به پاسخ پرسش چرا شب یلدا را جشن میگیرند؟ بپردازیم و همچنین بهترین و دقیق ترین اطلاعات موجود درباره داستان شب یلدا را به شما عزیزان و همراهان گرامی ارائه دهیم. در ضمن بهتر است بدانید که مهم نیست که خوراکی های خاصی در شب یلدا نداشته باشید؛ زیرا نکته مهم شب یلدا، کنار همدیگر بودن و شاد بودن است. همچنین باید بدانید که دور هم جمع شدن در شب یلدا فقط مخصوص خانواده نیست و می توانید این شب را با دوستانتان هم جشن بگیرید. در صورتی که به اطلاعات بیشتری درباره هدایای شب یلدا نیاز دارید و یا ابهامات و سوالاتی دارید که پاسخ آن ها را در این مطلب پیدا نکرده اید، می توانید دیگر مقاله های وب سایت یومارت مثل تاریخچه شب یلدا را مطالعه نمایید. همچنین برای اطلاع از هزینه انواع هدیه شب یلدا مانند وسایلی برای چیدمان میز کار یا جعبه چوبی جواهرات، می توانید به وب سایت یومارت مراجعه کرده و با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید و سپس از مشاوران و کارشناسان مجرب یومارت کمک و مشاوره بگیرید.

از اینکه تا انتهای این مقاله از وب سایت یومارت با عنوان (چرا شب یلدا را جشن می گیرند) با ما همراه بودید، از شما کمال تشکر را داریم.

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه بر اساس گروه